Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

tirsdag 20. januar 2009

THE BREAK - tiden mellom endt eksamen og start på praksis

Jeg leverte eksamen fredag 16.januar og begynner i praksis mandag 2.februar. Tiden imellom der har ikke blitt særlig prioritert i mine tanker, så idag har jeg forsøkt å fylle opp dagene med diverse stæsj som skal få tida til å gå. Jeg har blant annet fått i boks:
*skitur med skjønne Elin i morgen
*tuberkulose-test (et must pga praksis) og frisør-time på torsdag
*time i Blodbanken på mandag
*start av norskkurs på Sagene på mandag (dette er jo vel og merke ikke bare "fill-ins" fordi jeg har lite å gjøre, det har jo tross alt vært under planlegging en stund;)
*lederkonferanse på OKS onsdag 28. (fortsetter til søndagen, men jeg har ikke mulighet til å være der mer enn onsdagen)
*tannlegetime torsdag 29.
*tur med Manna 30.jan-1.feb.

I tillegg til dette har jeg planer om å bli hekta på en tv-serie, fordi det har dukket opp visse hint om at jeg er en fullstendig outsider når det gjelder tv-serier. Jeg har kommet frem til at jeg skal se Sex and the City eller OC. Hvilken av de er enda ikke helt bestemt, men OC ser foreløpig ut til å være en verdig vinner. 

Noen gode forslag til hva jeg ellers kan gjøre? Jeg tar gjerne i mot forslag om bøker jeg kan lese, gjerne noe på engelsk....merker at engelsken min er helt katastrofe om dagen, så jeg må gjøre en innsats for å forbedre den.

Vel. Nok om det, mer om noe annet. En annen gang. BAI.

7 kommentarer:

  1. Så gøy at du har blogg :)
    bare spør meg hvis du har trenger tv-serie tips, for jeg har ca sett alle som den tv-slaven jeg er ;)

    SvarSlett
  2. Du kan...MALE BOKSTAVER sammen med Kristina! Noe som visstnok skal være gøyere enn det høres ut!:) yepyepyepyeeeeeeeeep! Ellers god tur til verdens navle - syng syng syng og vær glad, syng med den stemmen du har!! (som i dette tilfelle er praktfull). hej hej - kris

    SvarSlett
  3. Jeg kan selvfølgelig anbefale en ( les mange) bøker!!! Det er jo nærmest en drøm å bli spurt om det!!!
    1) En annerledes barndom av Iris Johannessen
    ( Iris skriver om sin barnsom som var veldig annerledes fordi hun er autist! Utrolig interessant bok!!!)

    2) Et lykkebarn av Thomas B.... ( husker ikke)
    Fantastisk gripende historie om Thomas som i en alder av ti år hadde opplevd å overleve to konsentrasjonsleirer. Altså en bok om 2. verdenskrig. Thomas har også en link til Norge, så det gjør at man får veldig nærhet til historien.


    Begge disse bøkene kan jeg anbefale sterkt!!!!!

    Tror jeg skal stoppe der. Det kommer vel kanskje noen anbefalinger på bloggen min hvis jeg ikke gir opp...

    SvarSlett
  4. Obs, nå har jeg lagt inn en liten beskrivelse og bilde av boka på bloggen min...

    SvarSlett
  5. Er imponert over bloggen din.. Synes den er skikkelig bra..
    (passet ikke å skrive akkurat her, men fant ingen plass for "generelle kommentarer")

    SvarSlett
  6. Meg er Morten, svoger Morten

    SvarSlett
  7. Ohh, Morten ja! Takk:)
    Så, får du egen blog snart eller? Join the club:)

    SvarSlett