Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

onsdag 2. desember 2009

Jon Blund og barnerettighetene

I går var jeg på juleverksted med alt som det innebærer: risgrøt, pepperkaker, klementiner, julemusikk og selvfølgelig materiale til å lage julepynt/kort. I tillegg til alt dette, som faktisk er "musts" på et juleverksted, spilte de første episode av Jul i Skomakergata!

Ingenting gir vel mer julestemning enn det:)

Det var spesielt morsomt når Tøfflus "snurret igang" Jon Blund-filmen og vi fikk høre om "dagens" barnerettighet. Jeg kunne ikke engang huske at Jon Blund handlet om rettighetene, jeg husket bare sangen... men etter undervisningen vi har hatt i International Social Work, og fokuset vi har hatt på barnerettigheter under Ghana-prosjektet, var det litt festlig å se hvordan norsk barne-TV la frem rettighetene for tretti år siden... Visste du at bakgrunnen for Jon Blund-innslagene var at 1979, produksjonsåret for Jul i Skomakergata, var FNs internasjonale barneår?

2 kommentarer:

  1. snart har jeg og JULEFERIE!! femogenhalvtime til! :) :D :O :)

    SvarSlett
  2. Men ka skjer med blogginga, di..?!? I vente og vente på et nytt innlegg, men ingenting kommer ;)

    SvarSlett