Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

mandag 13. april 2009

Dagens anbefaling #3

Jeg er egentlig veldig gla i å lese...men så har det seg sånn at jeg ikke gjør det så mye likevel. Det vil si, jeg leser jo mye pensum, og på en måte føler jeg alltid at det er det jeg burde lese hvis jeg først skal lese. Jeg ønsker å prioritere annet lesestoff høyere enn det jeg har gjort til nå, og har derfor akkurat lest ut en bok som jeg nå vil anbefale til dere som leser bloggen min:)

Shirin Ebadi ble tildelt Nobels fredspris i 2003 og har skrevet en selvbiografi som hun har kalt Iran våkner. Hun forteller om sin oppvekst i Teheran og om hennes dramatiske karriere som Irans mest fremtredende kvinnelige jurist. Hun har kjempet for menneskerettighetene i Iran gjennom sitt virke som advokat, skribent, aktivist og opposisjonell. 

Boka er spennende og gir et godt innblikk i Irans historie og kultur, samtidig som man følger Shirin Ebadi gjennom hennes egne livserfaringer...!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar