Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

tirsdag 28. juli 2009

Dagens anbefaling #7 : Curly Sue

Noen filmer kan man se om og om igjen og man blir liksom ikke lei...slik var det iallefall for meg når det gjaldt Curly Sue. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg så den, men den var en hit da jeg var mindre. For å være ærlig hadde jeg glemt den litt bort, da ei av mine venninner nevnte den for et par uker siden...og gjett hvilken film jeg fikk se da jeg skrudde på tv-en i en rolig periode på jobb her om dagen? Joda, det var Curly Sue!
Filmen er fra 1991 og handler om Bill Dancer og Curly Sue som hver dag gjør hva de kan for å få nok mat og et sted å sove. Da Bill blir påkjørt av den rike advokaten, Grey Ellisen, begynner ting å forandre seg. Det som først ser ut til å være noen gratis måltider og et sted å sove noen netter, utvikler seg til å bli et livsforvandlende møte både for Bill, Grey og lille Curly Sue. Dette er rett og slett en god og koselig komedie:)

4 kommentarer:

  1. Du har jo hatt flere filmer som har vært favoritter da du var liten... Husker du så Grease hver dag i over en uke ( tror du så den to ganger en av dagene også, he he) Når jeg tenker på det nå skjønner jeg ikke at du fikk lov av mamma!

    SvarSlett
  2. heey, jeg så også Grease hver dag en hel jul! Sto opp tidlig og satt den på. Nå kan jeg ikke se hva som er så morsomt med å se den samme filmen dag etter dag... :)

    SvarSlett
  3. Hehe....det var vel flere favoritter ja:) Julius for eksempel? Den så jeg hver natt ei stund. Våkna og grein til mamma eller pappa satt på Julius. Fint det!

    Margrethe, det er da noen filmer det er gøy å se flere ganger. F.eks Istid, har du ikke sett den flere ganger? Eller....f.eks. Holiday?

    SvarSlett
  4. ja, flere ganger, men ikke hver dag i en uke! Og da ville jeg ikke valgt istid eller holiday heller, tenk. diss diss

    SvarSlett