Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

fredag 20. mars 2009

Frivillig arbeid

Har du tid til overs og ønsker å være med på et spennende og givende arbeid?
Jeg finner nemlig flere og flere organisasjoner og stiftelser som trenger frivillige arbeidere, og som driver arbeid jeg gjerne skulle likt å være endel av. Det er ikke alt arbeidet som krever så mye tid heller, men som likevel er utrolig viktig! Jeg håper at jeg kan få bedre tid til høsten, slik at jeg kan ha mulighet til å engasjere meg mer. Det gir jo faktisk veldig nyttige erfaringer og er bra å ha på cv'en i tillegg til at det er spennende å være med på. Jeg har flere steder jeg synes er/virker spennende:

1. Filos Norskkurs
Norskkurs for kvinner. Vi trenger flere assistentlærere og eventuelt en hovedlærer til, pluss noen som kan passe på barna mens undervisningen pågår. Det er spennende arbeid, med herlige kvinner:) 
Mandag kl 17:oo-19:00

Lavterskel-tilbud for narkomane i oslo sentrum. Cafe med veldig rimelige priser og mennesker som har tid til å se og snakke med de besøkende. De driver også oppsøkende arbeid på gata. Mandag-fredag kl 19.00-22.00

Oppgaven til en flyktningeguide er å orientere en flyktning om samfunnet han/hun har bosatt seg i. Du fungerer som et bindeledd til lokalmiljøet slik at integreringen går smidigere.
Ulik arbeidstid for hver enkelt.

Krisesenteret trenger frivillige til å arbeide med nettverkstreff for kvinner som bor, har bodd eller som benytter seg av dagsenterets tilbud. Som frivillig skal du være med å skape et hyggelig møtested, aktivisere barn og f.eks. følge kvinnene til offentlige kontorer o.l.

Dersom noen av dere er med i et spennende frivillig arbeid, vil jeg gjerne høre om det:)

2 kommentarer:

  1. Fin oversikt!
    Og så fin bloggen har blitt! Impressive!


    ..Kanskje jeg skal bli flyktningguide? (Skjønner fremdeles ikke hvorfor de kaller de flyktningeeeee. Ingen andre ord bøyes da sånn?)

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner det ikke heller!! Det ser jo helt rart ut! Men det er nå sånn de staver det, så jeg må bare innrette meg etter det. Og ja, kanskje du skal bli flyktningEguide? YEY:) I think you should:)

    SvarSlett