Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

fredag 20. mars 2009

Språk

Jeg har funnet ut at jeg er veldig glad i språk! På Flyktningekontoret bruker vi tolk til flesteparten av deltakersamtalene og da merker jeg at jeg snapper opp små ord som jeg skjønner hva betyr og lærer dem... Jeg tror jeg skal gjøre det min søster antakeligvis hadde gjort, å skrive en liste over alle ordene jeg lærer. Når jeg får nok ord skal jeg vurdere å publisere my very own dictionary her på bloggen min:)

Poenget var egentlig ikke at jeg snapper opp nye ord på kontoret, men at jeg elsker språk og at jeg har lyst til å lære flere! Tenk så gøy det må være å kunne si at jeg snakker fem eller seks språk!! I tillegg til norsk og engelsk har jeg lyst til å kunne snakke tysk, fransk, ibibio og amharisk (jeg liker mange av lydene i språket og det er rett og slett behagelig å høre på). Det hadde forresten vært kult å kunne arabisk også...men ok, en plass må grensen gå.

Hvor mange tror dere jeg klarer å lære iløpet av livet?:) Jeg snakker altså om muntlige ferdigheter, det skriftlige er ikke så nøye..iallefall ikke på ibibio, de akwa ibomites jeg kjenner skriver helt forskjellig uansett. Geez! Og amharisk...i doubt i`ll ever learn the alphabet!

Et litt random innlegg, men dette er altså det som opptar meg på lesedagen min....oops.

1 kommentar:

  1. I look forward to it, altså til ordboka kommer på bloggen:)
    Høres spennende ut alt du holder på med for tida! Og enig at det er mye bra frivillig å gjøre, hadde jeg bare hat mer tid og energi (det kommer om noen år tipper jeg...)
    Snaisen side du har fått deg:)

    SvarSlett