Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

lørdag 28. mars 2009

Utforsk Oslo del 1

Etter å ha bodd i Oslo i over halvannet år gikk det plutselig opp for meg hvor utrolig lite jeg egentlig har utforsket byen. Sammen med Inger Lise har jeg nå startet et prosjekt som går ut på å bruke byen for det den er verdt!:) Det innebærer å utnytte de muligheter man har når det gjelder natur, kultur, aktivitetsarenaer osv osv. Blant annet holder vi på å lage en liste over steder vi må besøke og ting vi må gjøre i denne byen:)

Første del i Utforsk Oslo-prosjektet vårt fant sted idag, og turen gikk til Nasjonalgalleriet:)
Jeg følte meg riktig så kulturell der jeg gikk sammen med Marie, Kristina og prosjektpartner Inger Lise. Etter å ha gått rundt på galleriet i ca halvannen time satt vi oss ned for å peke ut vårt favorittbilde. Både meg og Inger Lise valgte Brudeferden i Hardanger:)

 
Nå sitter jeg med en deilig følelse av å ha utnyttet dagen, og konklusjonen er at starten på prpsjektet ble en suksess:) 

God helg!

6 kommentarer:

  1. Roppen, dere holder på å UTREDE en liste? Haha!! Praksis har preget deg, kjære.

    SvarSlett
  2. Hehe....yeah yeah yeah!
    Jeg hadde faktisk tenkt å redigere det, for da jeg skrev det tenkte jeg at det ikke var det mest ideelle ordet å bruke. Men men, sånn ble det. Tjohei!:)

    SvarSlett
  3. He he, jeg kjente t jeg fikk lyst til å lage en sånnen liste jeg også, men så kom jeg på at det er vel faktisk ikke så mye å finne på her i Vennesla..?
    Vel, dere kommer nok til å ha mye gøy å gjøre framover!

    Jeg og Morten kommer innover en tur hvis det er greit? Fikk så lyst til å inn en tur på bibelskolen nå da KP var her... Er det plass til oss og Adam hos deg et par netter???

    SvarSlett
  4. Åjada, her er det plass!:) Kjempekoselig å få besøk!
    Når tenker dere å ta turen? Og når i uka kommer dere? Kom gjerne typisk onsdag og bli så mange dager dere vil, jeg er nemlig opptatt fra morgen til kveld hver mandag og tirsdag. Og er det ikke sånn to-timers bønn og lovsang på fredager? Da har jeg tilfeldigvis lesedag også, så da kunne jeg blitt med på bibelskolen:)Yey!

    SvarSlett
  5. Har sendt mail til bibelskolen for å få tilsendt timeplan. Er jo noen tema som er mer spennende enn andre. Men passer best for oss også fra onsdag til fredag eks.
    Blir koselig!

    SvarSlett
  6. Bare nevner at Kristina utpekte Brudeferden i Hardanger som sitt favorittbilde først!..:) Men sånn er det, ha meg som forbilde i alt dere gjør osv. (fritt oversatt etter Paulus ett eller annet)

    Griner Adam like mye som Dennis? Hehe, neida, det var bare tull.Egenlitg er alt jeg skriver bare tull Bortsett fra at jeg sa det først. Koselig med besøk da!

    SvarSlett