Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

tirsdag 15. september 2009

Starten på min sushi-forelskelse

Første gang jeg smakte sushi satt jeg på gulvet i en bitteliten studenthybel i Malaysia sammen med tre-fire kinesere, svettet som en gal og prøvde å svelge ned sushien som bare vokste seg større inni munnen min. Den var hjemmelaget og full av masse rå fisk. Det var aldeles ikke godt. Nesten seks måneder etterpå kommer jeg hjem til fedrelandet og innser at halve Norge har fullstendig forelsket seg i denne japanske retten. Hvorfor det i grunn? 

Etter to år med venninner som stadig foreslår sushi når vi skal ut og spise, har jeg bestemt meg for å begynne å like denne slimete maten. Ei av mine sushielskende venninner tok meg med på en sushi-restaurant i Akersgaten og foreslo en veldig forsiktig versjon, nemlig maki med fritert kylling og avokado. Jeg påsto at dette kunne da ikke være sushi, det var jo ikke rå fisk, men joda, det kunne visst gå under sushi-kategorien. Resultat: jeg kan nå si jeg liker sushi! Neste skritt er vel maki med laks...men det får vente en liten stund...

3 kommentarer:

  1. Du er tøff! Hvis kaffeutviklingen din er representativ - om et halvt år er du like glad i det som meg:)

    SvarSlett
  2. Jaaa! Så bra- i vil spise sushi me d når i kjem i helga!! :) :) Veldig positiv utvikling d her, Ropstad :D

    SvarSlett
  3. Det er sant, Margrethe! Lenge leve positivismen!:D

    Inger Lise, jeg er dønn med på sushi i helga, selv om det kan hende jeg holder meg til kyllingmaki fortsatt. Anyway, im in!

    SvarSlett