Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

onsdag 9. september 2009

Valg

Politikk har i grunn aldri vært min sterkeste side, men ved dette valget har jeg faktisk gjort en seriøs innsats for å lære mer, slik at jeg kunne ha et bedre grunnlag for å stemme. Jeg sto mellom to partier, men klarte endelig å bestemme meg for det ene. Da turen gikk til valglokalet idag, ble jeg derimot skuffet over rutinene. Før konvolutten med stemmeseddelen min ble lagt sammen med valgkortet mitt i den store konvolutten, forteller damen bak skranken min at "det er greit nå". Det var som om hun fortalte meg at jeg nå kunne gå ut av lokalet. Og det kunne jeg sikkert gjort også, og denne damen hadde nok lagt konvolutten oppi urnen, men følg da reglementet ved et stortingsvalg! Jeg skal faktisk SE at konvolutten kommer opp i urnen, og faktisk trodde jeg at det var meningen at jeg skulle legge den oppi selv? Jeg sto nå der da, sta som jeg er, og så på at hun fant fram konvolutt, la oppi dokumentene og langsomt kom seg frem til valgurnen hvor hun puttet inn konvolutten. Deretter kunne jeg legge bort irritasjonen og kjenne fryd og glede over å ha brukt stemmeretten min:) 

3 kommentarer:

  1. åååå dette ser ut til å gå veien! Hurra for de rødgrønne:) Syns du kan live-blogge litt fra sendinga!

    SvarSlett
  2. Hi hi, fikk du ikke legge i konvolutten selv??? I Vennesla får vi legge den oppi selv:)
    Men fint at du brukte stemmeretten din:) Kjenner at jeg er veldig spent på hva du stemte??? Men regner ikke m du vil skrive det her altså...
    Jeg var ikke så fornøyd med resultatet, men har ikke satt meg så veldig inn i valget dette året da... Men men, vi har det jo godt i Norge uansett egentlig:)

    SvarSlett
  3. Hehe, kanskje jeg skulle ha live-blogget fra sendinga?? Nei, tror nok ikke det, dette er langt fra en politisk blogg, haha.. Men siden jeg satt oppe hele natta og fulgte Obamas vei til seier, måtte jeg jo selvfølgelig følge det norske valget også. Spennende kveld ass!

    Og nei, jeg fikk ikke legge oppi konvolutten selv, og det ble jeg litt skuffet over... Jeg stemte det samme som du stemte, kjære søs. Jeg er ikke like skuffet over resultatet da.. jeg var nemlig i tvil om hva jeg skulle stemme helt til den siste uka. Da bestemte jeg meg og gikk for å forhåndsstemme. Det blir spennende å se hva de neste fire årene vil bringe:)

    SvarSlett