Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

søndag 30. august 2009

Kvelden da alle planer gikk i vasken

Vi hadde store planer for kvelden i går, som skulle begynne relativt tidlig med kenyansk mat laget av to mannfolk som skrøt på seg skills innenfor matlaging fra hjemlandet. Deretter skulle kvelden tas til nye høyder på et utested som ingen av oss noengang hadde vært på før, men som har blitt anbefalt oss av flere. Kvelden skulle bli storartet!

Først kom en fotballkamp i veien, og det ble ikke like viktig for gutta å vise skills´ene. Deretter droppet den ene ut av planen for å treffe noen kompiser, og det tok oss jentene lang tid for å finne ut hvordan vi skulle redde kvelden fra å bli en altfor stor skuffelse. Vi fant tilbake til positivismen og bestemte oss for å gå på dette hippe stedet på Grünerløkka...etter en mer eller mindre ufrivillig gåtur gjennom skumle gater, viste det seg at det var en spesiell event der, som var for dyr for oss studenter å delta på. Turen gikk tilbake til sentrum hvor vi møtte kameraten vår som enda ikke hadde droppet oss fremfor noen andre, og vi slang oss inn på det første og beste (les:verste) utestedet vi kunne finne. Jeg var litt skeptisk til utseende på dette stedet, men tenkte at jeg da bare ville få satt meg ned og begynne å nyte kvelden. Etter en god halvtime begynte vi tre å kikke oss litt rundt og la merke til at dette flotte stedet var et aldeles flott samlingspunkt for homofile. Kameraten vår fikk lettere panikk (i Kenya er det forbudt å være homofil) og vi forsvant fra stedet. Kvelden endte med en halvtimes gåtur hjem, for å se en film og spise smågodt.

What a night!

2 kommentarer:

  1. Hehe, ja det var litt av en kveld! Og hvem var disse jentene som hadde en date med to afrikanere...?? Hmmm?? Jeg har jo mine anelser, da... ;)

    SvarSlett
  2. Hvem sa at det var en date?;) Det var noen jenter og noen gutter som skulle møtes til en vennskapelig aften. Hun du skulle tro var med, var borte i helga, så den gang ei (må tro hun var snurt da hun hørte om planene)...

    :)

    SvarSlett