Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

torsdag 20. august 2009

Pensum, park og en dobbel latte

Etter et semester med praksis etterfullt av en to måneders lang sommerferie, satt jeg meg idag på skolebenken igjen. Jeg har gledet meg til å komme igang igjen, og det var gøy å finne frem pensumliste og timeplan. Etter en pangstart på skolen, med undervisning om prosjektarbeid i fem timer, tok jeg med meg et pledd og noen pensumbøker og la meg i Frognerparken. For å få opp motivasjonen min ytterligere begynte jeg selvfølgelig på det jeg synes så mest spennende ut -> Søkelys på den norske innvandringspolitikken - etiske og rettslige dilemmaer, av Bente Puntervoll Bø. Boka står på pensumlista for faget sosialt arbeid med etniske minoriteter, et fag jeg har gledet meg mye til!

Da det ble for kaldt til å ligge ute,
satt jeg meg inn på favorittcafeen min,
Coffi,
kjøpte meg en dobbel latte med 
irish cream og leste videre:)

3 kommentarer:

  1. Du får skole til å høres så romantisk og fantastisk ut!

    SvarSlett
  2. Hehe...det er iallefall en ganske fantastisk følelse de første dagene man leser pensum og føler at man er så flink og at alt kommer til å gå greit dette året! Når eksamen nærmer seg derimot, og man forstår at motivasjonen ikke holdt seg på topp hele året og at man har flere tusen sider igjen å lese...da er det ikke like romantisk og fantastisk. Men det gjelder å nyte tida frem til det, og satse på at man får lest så mye som mulig:)

    SvarSlett
  3. Nå fikk jeg veldig lyst til å være student igjen! Ahh... Det var tider det:)

    SvarSlett