Velkommen til Ropsies!

Denne bloggen handler om de små og store tingene som opptar meg i livet mitt. Hyggelig at du har klikket deg innom:) Jeg blir kjempeglad dersom du legger igjen et spor av deg selv i form av en kommentar eller to.
God lesning!

søndag 16. august 2009

Mela 2009

Takk til Elin Maria som ringte i dag for å spørre meg med på Mela! 
Av en eller annen grunn hadde jeg ikke fått med meg at den ble holdt denne helga, ergo - det var like før jeg gikk glipp av hele festivalen. Det hadde vært for galt, da dette er en begivenhet jeg virkelig setter pris på. Mela, som betyr "meeting place", samler mange forskjellige kulturer på et sted. Det er en festival med konserter, mat fra forskjellige land og salgsboder med muligheter for et godt kjøp.


Jeg fikk testet smaksløkene mine på følgende mat&drikke:
  • Samosa : innbakt kjøtt og grønnsaker som er frityrstekt...nam!
  • Kenyansk og ghanesisk "bolle": YUM! Nesten samme smak i disse to, men jeg foretrakk den ghanesiske
  • Pakistansk kulfi-is: beklager, men denne smakte som iskald smuldret brunost
  • Pakistansk mixet frukt-drikk: fantastisk god!! 
Hadde det ikke vært for at jeg spiste 
en stor porsjon kylling og ris rett før jeg dro,
 hadde jeg spist mye mer. 
Må huske å komme dit sulten neste år!


Jeg fikk også øye på Ali Farah, mannen som ble forlatt av ambulansepersonellet i Sofienbergparken i fjor, og ønsket i grunn å snakke med han. Selvfølgelig gjorde jeg ikke det, på grunn av min holdning om at mennesker må få lov til å gå i fred selv om de er blitt litt eller veldig kjent. Hadde det ikke vært for dette, hadde jeg altså fått et flott bloginnlegg om Mr. Farah, og kanskje til og med et bilde sammen med ham. Den gang ei! 

Det skal også nevnes at en journalist fra www.vg.no intervjuet oss, og du kan se artikkelen her. Bildet av oss kom på forsiden av vg.no, men er altså ikke med på selve artikkelen. Ellers er jeg vel i grunn bare nevnt som vennen til Elin Maria Haugland, litt snurt for det, men aksepterer det da det var hun som fikk meg ned dit i utgangspunktet;)

Ønsker du mer informasjon om Mela Festivalen, se her

2 kommentarer:

  1. I like:) dønn deilig fruktdrikk! og to dønn deilige jenter ved min side...

    SvarSlett